• דרגת זיהום

    • 4
    • 5
  • רמת אבזור בטיחותי

    • 6
    • 7

פיג’ו 208: סופר-מיני-פרימיום

פיג'ו מציגה את הסופר-מיני המתקדמת שנותנת יותר – בעיצוב, באבזור, בביצועים ובחוויית הנהיגה – פיג'ו 208 החדשה

פעם, מכוניות סופר-מיני היו קטנות ופשוטות ותוכננו כדי לספק פתרון תחבורה בסיסי וזול. מי שחיפש עיצוב מתקדם, אבזור עשיר וטכנולוגיה חדשנית נאלץ לנדוד לפלחים גבוהים ויקרים יותר כדי למצוא את מבוקשו. אבל זה היה פעם. ענף הרכב התקדם מאז שנות אור, וכיום גם מכוניות סופר-מיני יכולות להיות מעוצבות, מרווחות, מאובזרות ומתקדמות טכנולוגית, והדוגמה הבולטת ביותר לכך היא פיג’ו 208 החדשה.

לא נראית כמו אף אחת

אם היינו צריכים לאפיין את העיצוב של פיג’ו 208 במילה אחת, היינו בוחרים במילה “מלוטש”. מכל זווית שתסתכלו עליה תוכלו להתרשם מהמראה הדינמי והאלגנטי שלה שמורכב משורה ארוכה של פרטים מוקפדים שמתמזגים יחד בהרמוניה עיצובית.

החזית שלה משדרת אופי דינמי עם גריל גדול ובולט בגימור כרום, פנסי LED, תאורת יום LED בעיצוב ייחודי ומכסה מנוע בעל קימורים כוחניים. במבט מהצד בולטים סרחי העודף הקצרצרים, החישוקים המעוצבים וקו המותניים המודגש, וחלקה האחורי משדר עוצמה מלוטשת עם פנסי LED בעיצוב טפרי אריה תלת-ממדי, שני ספויילרים ויחידות תאורה המוטמעות בתוך פס רוחבי בולט עם הכיתוב PEUGEOT באותיות כרום בתוכו.

רמת הגימור הספורטיבית GT מעצימה אפילו יותר את המראה המתקדם עם מגוון תוספות עיצוביות ובהן גריל קדמי שונה בעיצוב GT, פנסי FULL LED, גג ומראות בצבע שחור, סף מפלט בעיטור כרום, בתי גלגלים בצבע שחור וכמובן, תגי GT חיצוניים.

סביבת הנהג המתקדמת ב-208 מציעה טכנולוגיה פורצת דרך ותפעול אינטואיטיבי, זאת מבלי לוותר על מקוריות ועל קו העיצוב החיצוני. ה-3D i-Cockpit של פיג’ו 208 החדשה כולל לוח מחוונים דיגיטלי תלת ממדי, מסך מולטימדיה בגודל חריג של 10 אינץ’, במרכז הדשבורד והגה ספורטיבי וקטום. לצד המרחב הנדיב, הנוסעים והנהג יהנו גם משמשה וחלונות אחוריים כהים לבידוד מאור ולפרטיות גדולה יותר, ממושבים בריפוד משולב בד ועור מלאכותי עם תפר טורקיז, מדלתות עם דיפון עור מלאכותי ותפר טורקיז ומקונסולה מרכזית בעיצוב דמוי סיבי פחמן. התחושה המתקבלת בתא הנוסעים מודרנית ומתוחכמת, ולהגברת האופי הספורטיבי ניתן לבחור ברמת הגימור GT וליהנות גם ממושבים ספורטיביים, מתאורה פנימית בטכנולוגיית LED, מהגה GT ספורטיבי, שטיחי GT ודוושות אלומיניום, חיישני חניה קדמיים ומעבר אוטומטית בין אור דרך לאור מעבר למניעת סנוור.

אבזור ברמת פרימיום

פיג’ו 208 החדשה מוצעת בשלוש רמות גימור, שלושתן עשירות במיוחד עם חבילת בטיחות מקיפה. בנוסף לכל פריטי האבזור שכבר הוזכרו, כבר ברמת גימור PERMIUM רשימת האבזור הארוכה כוללת גם בורר מצבי נהיגה, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, חיישני חניה אחוריים עם תצוגה גרפית, מצלמת נסיעה לאחור עם “מבט-על” וירטואלי, חיישני אור וגשם, תאורת Welcome ו-Follow me Home, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע ”7 ודיבורית מובנית, שקעי USB, משטח טעינה אלחוטי לטלפון נייד, בלם-יד חשמלי, הגה מצופה עור, משענת יד מלפנים, מערכת בקרת אקלים, כניסה והתנעה ללא מפתח ועוד ועוד – הרבה יותר ממה שהייתם מצפים לקבל במכונית סופר-מיני.

חבילת הבטיחות המקיפה כוללת בין השאר 6 כריות אוויר, מערכת התרעת עירנות נהג, התרעת סטייה מנתיב, ניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית עד 85 קמ”ש וזיהוי הולכי רגל, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה וזיהוי תמרורי תנועה. ברמת גימור PREMIUM מתווספים התרעה ובלימה עם זיהוי רכב דו-גלגלי, הרחבה של בלימת החירום האוטונומית עד למהירות של 140 קמ”ש, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית Stop & Go ומערכת לשמירה על המיקום בתוך נתיב הנסיעה כאשר בקרת השיוט האדפטיבית בשימוש. רמת הגימור הבכירה GT מוסיפה לחבילת האבזור את כל מה שהוזכר כבר בפרק העיצוב, וכן התראת שטח מת במראות, מערכת למניעת סינוור, חיישני חניה קדמיים, כוונון מושב הנוסע לגובה, ריפוד גג שחור, מסך 10 אינץ’ עם ניווט, מראה ללא מסגרת, חישוקי 17 אינץ’ ועוד.

חוויית נהיגה של פיג’ו

אי אפשר לדבר על מכונית סופר-מיני של פיג’ו מבלי להתייחס ליכולת הדינמית ולחוויית הנהיגה הייחודית שמזוהה עם פיג’ו עוד מאז ימי ה-205 GTI האלמותית, וגם בסעיף זה ה-208 ממשיכה את המסורת באופן מעורר הערכה.

מנוע טורבו-בנזין זוכה פרסים בנפח 1.2 ליטרים מספק לא פחות מ-130 כוחות סוס ומומנט מרבי של 23.4 קג”מ ומשודך לתיבת AISIN EA8 מתקדמת בעלת שמונה יחסי העברה. השידוך בין השניים מניב ביצועים מרשימים עם תאוצה למאה קמ”ש תוך 8.7 שניות בלבד ומהירות מרבית של 208 קמ”ש.

חוויית הנהיגה הספורטיבית ויצאת הדופן של ה-208 החדשה יוצאת נשכרת גם מסביבת הנהג המתקדמת, מההגה הספורטיבי הקטום, מבורר מצבי הנהיגה וממנופי העברת ההילוכים בצידי ההגה – כולם חלק מסטנדרט האבזור. זאת ועוד, בסיס הגלגלים הקצר ותגובות השלדה המהירות והמדוייקות יוצרים חוויית נהיגה מערבת וספורטיבית של תמצאו באף סופר-מיני אחרת.

הסופר מיני הנבחרת       

עיצוב מוקפד ומלוטש, אבזור ברמת פרימיום, בטיחות מקיפה וחוויית נהיגה ספורטיבית – כשבוחנים את החוזקות של פיג’ו 208 החדשה וכן את גרסתה החשמלית הייחודית, ה-e208, קל להבין כיצד היא זכתה בתואר היוקרתי ביותר בעולם הרכב “מכונית השנה באירופה 2020”. אגב, המכוניות שדורגו במקום השני והשלישי באותה שנה היו טסלה Model 3 ופורשה טייקאן. אלו שתי מכוניות מעולות ללא כל ספק, אבל ה-208 ניצחה אותן – כבר אמרנו שהסופר-מיני של היום זה לא מה שהיה פעם?

מתעניינים בפיג'ו 208?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בקרוב